خدمات پورتال پوبان برای رشته مهندسی شیمی

خدمات پورتال پوبان برای رشته مهندسی شیمی

خدمات پورتال پوبان برای رشته مهندسی شیمی

خدمات پورتال پوبان برای رشته مهندسی شیمی

مقاله ترجمه شده مهندسی شیمی

 مقاله ترجمه شده مهندسی شیمی


ترجمه مقاله A Comparative Study of Recycling of Used Engine Oil Using Extraction by Composite Solvent, Single Solvent, and Acid Treatment Methods را از پورتال آموزش و پژوهش دانشگاهیان دانلود کنید.

عنوان فارسی : مطالعه تطبیقی بازیافت روغن موتور مصرف شده با روش های استخراج توسط تصفیه حلال کامپوزیت، تصفیه حلال تک و تصفیه اسیدی


این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: شیمی محیط زیست، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. همچنین این در گرایش های: محیط زیست، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]

چکیده

روغن موتور از نفت خام و مشتقاتش بهمراه ترکیب مشخصی از مواد شیمیایی دیگر (افزودنی ها) برای بهبود برخی از ویژگی ها ساخته می شود. روغن روانساز برای روانسازی قطعات متحرک موتور، کاهش اصطکاک، حفاظت درمقابل سایش و حذف ناخالصی ها و آلاینده ها از موتور بکار رفته و همانند یک عامل پاکسازی و یک عامل ضد خوردگی و خنک کننده عمل می نماید. این تحقیق بر مطالعه تطبیقی روغن موتورهای دوباره تصفیه شده با روش های استخراج تصفیه حلال کامپوزیت، حلال تک و تصفیه اسیدی، تمرکز دارد. حلال کامپوزیت از بوتانول-پوپان و بوتانون ساخته شده است؛ پروپان بعنوان حلال تک بکار می رود. ویژگی های مختلف روغن تصفیه شده و روغن زائد نظیر نقطه ابری شدن، نقطه ریزش، نقطه اشتعال، وزن مخصوص، میزان خاکستر، ویسکوزیته، نسبت رطوبت و میزان اسید، مورد تحلیل قرار گرفتند. طبق مطالعات آزمایشگاهی، مشخص شد که آلودگی آهن برای حلال کامپوزیت از ppm 50 تا ppm 13 کاهش می یابد؛ برای حلال پروپان تا ppm 30 کاهش می یاد و و ppm 15 برای تصفیه اسیدی. نتایج نقطه اشتعال، نقطه ریزش، ویسکوزیته، وزن مخصوص و درصد خاکستر تا مقادیر متفاوتی بهبود یافتند، اما بهترین نتایج در مورد استفاده از حلال کامپوزیت دیده شد، درعین حالیکه دارای نقطه ضعف گران بودن نیز می باشد.

1- مقدمه

مقادیر زیادی روغن موتور مصرف شده از منابع مختلف بصورت زائدات خطرناک در پاکستان وارد محیط زیست می شود [1]، و دفع روغن مصرف شده در دریای عرب، رودخانه ها و دریاچه ها موجب انواع مختلفی از مشکلات گردیده است؛ دفع این زائدات در منابع آبی نه تنها آب را آلوده می سازد بلکه برای آبزیان آب شیرین و دریا نیز مضر است. تقریباً یک گالن روغن موتور مصرف شده می تواند یک میلیون گالن آب را بهمراه جانوران و گیاهانش آلوده سازد...


عنوان انگلیسی : A Comparative Study of Recycling of Used Engine Oil Using Extraction by

Composite Solvent, Single Solvent, and Acid Treatment Methods


 Abstract

Engine oils are made from crude oil and its derivatives by mixing of certain other chemicals (additives) for improving their certain properties. Lubricating oil is used to lubricate moving parts of engine, reducing friction, protecting against wear, and removing contaminants from the engine, act as a cleaning agent, and act as an anticorrosion and cooling agent. This research effort focuses on comparative study of re-refined engine oils by extraction of composite solvent, single solvent, and acid treatment methods. Composite solvent was made up of butanol-propane and butanone; propane was used as single solvent. Different properties of refined oil and waste oil were analyzed, such as cloud and pour point, flash point, specific gravity, ash content, viscosity, moisture ratio and acid value. On the basis of experimental work, it was found that the iron contamination decreased from 50 ppm to 13 ppm for composite solvent; for propane solvent it decreased up to 30 ppm and 15 ppm for acid treatment. Results from the flash point, pour point, viscosity, specific gravity, and ash percentage were improved at different degrees, but the best results were seen by using the composite solvent with having drawback of expensiveness

ویرایش مقالات انگلیسی مهندسی شیمی

ویرایش مقالات انگلیسی مهندسی شیمی

ویرایش مقالات انگلیسی مهندسی شیمی توسط ادیتور های فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی انجام می گیرد. آشنایی ادیتور با موضوع مقاله باعث می شود که جملات در حین ویرایش از نظر معنایی تغییر نکنند چرا که ادیتور به موضوع آشنایی دارد. اگر مقاله ای را به زبان انگلیسی در زمینه مهندسی شیمی نگارش نموده اید و مقاله از نظر نگارشی و گرامری نیاز به ویرایش دارد، میتوانید کار ویرایش مقاله انگلیسی مهندسی شیمی خود را به ویراستاران گروه مهندسی شیمی ما بسپارید. و یا اگر مقاله خود را به یک ژورنال ارسال کرده اید و مجله از زبان مقاله اشکال گرامری گرفته است، گروه مهندسی شیمی ما می تواند ویرایش مقاله انگلیسی مهندسی شیمی شما را انجام دهد. ادیت مقالات انگلیسی مهندسی شیمی چه مقالاتی که قصد ارسال آن ها به یک مجله ISI را دارید و چه مقالات کنفرانس توسط گروه مهندسی شیمی پورتال پویان انجام می شود. ادیت مقالات انگلیسی مهندسی شیمی از جنبه نگارشی و گرامری یکی از خدمات گروه مهندسی شیمی دپارتمان ترجمه پورتال آموزش و پژوهش دانشگاهیان(پویان) می باشد. برای ویرایش مقالات انگلیسی رشته مهندسی شیمی از مترجمان و ادیتور های دانش آموخته رشته مهندسی شیمی استفاده شده و حتی المقدور کار ویرایش مقاله هر یک از گرایش های رشته مهندسی شیمی به ادیتور همان گرایش واگذار می شود.

برای ارسال سفارش خود عضو پورتال پویان شده و پس از ورود به صفحه شخصی، سفارش ویرایش خود را ارسال کنید. پس از ثبت سفارش ویرایش، هزینه و زمان تحویل به اطلاع شما خواهد رسید. برای مشاهده هزینه ها، بخش تخمین زمان و هزینه ترجمه را مشاهده نمایید. راهنمای ارسال سفارش ویرایش مقاله را ببینید.

اگر چنانچه مقاله خود را به زبان فارسی نگارش نموده اید، گروه مترجمان مهندسی شیمی ما می تواند مقاله شما را به زبان انگلیسی ترجمه نمایید. برای مشاهده توضیحات بخش ترجمه فارسی به انگلیسی مقالات مهندسی شیمی را ملاحظه نمایید.

امکان پرداخت قسطی هزینه های بالای پنجاه هزار تومان اعم از هزینه ترجمه یا ویرایش مقاله در پورتال پویان فراهم شده است.

ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی مقالات مهندسی شیمی

  ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی مقالات مهندسی شیمی


مترجمان گروه مهندسی شیمی پورتال پویان از تجربه کافی در زمینه ترجمه فارسی به انگلیسی مهندسی شیمی برخوردار بوده و مقالات متعددی در زمینه مهندسی شیمی از فارسی به انگلیسی ترجمه کرده اند. ترجمه فارسی به انگلیسی مقالات مهندسی شیمی باید توسط مترجم آشنا به موضوع مقاله انجام شود. از این رو مترجمان تخصصی مهندسی شیمی بر اساس گرایش ها تقسیم شده اند و ترجمه فارسی به انگلیسی مقالات مهندسی شیمی مربوط به هر گرایش به مترجم تخصصی همان گرایش سپرده می شود. این تفکیک موجب ترجمه تخصصی و صحیح مقالات مهندسی شیمی از فارسی به انگلیسی می شود. به عنوان مثال ترجمه فارسی به انگلیسی مقالات مهندسی شیمی مربوط به گرایش صنایع گاز باید توسط مترجمی انجام شود که بر اصطلاحات و مفاهیم  علمی صنایع گاز مسلط باشد تا ترجمه به طور تخصصی و با انتقال صحیح مفاهیم صورت گیرد. ترجمه فارسی به انگلیسی مقالات مهندسی شیمی توسط مترجمان زبده فارسی به انگلیسی در بخش ترجمه دپارتمان مهندسی شیمی پورتال آموزش و پژوهش دانشگاهیان (پویان) انجام می شود.

علاوه بر ترجمه فارسی به انگلیسی مقالات مهندسی مهندسی شیمی، ترجمه فارسی به انگلیسی پایان نامه های مهندسی شیمی، ترجمه فارسی به انگلیسی کتاب های رشته مهندسی مهندسی شیمی، ترجمه فارسی به انگلیسی کاتالوگ و بروشور در زمینه مهندسی شیمی و ترجمه فارسی به انگلیسی سایر متون تخصصی رشته مهندسی شیمی توسط گروه مهندسی شیمی دپارتمان ترجمه پویان انجام می گیرد.

برای ارسال سفارش خود عضو پورتال پویان شده و پس از ورود به صفحه شخصی، سفارش ترجمه خود را ثبت کنید. پس از ثبت سفارش ترجمه هزینه و زمان تحویل ترجمه از طریق ایمیل و پیامک به اطلاع شما خواهد رسید. برای مشاهده هزینه ها، تخمین زمان و هزینه ترجمه را مشاهده نمایید. برای سفارشات حجیم امکان تحویل نتیجه سفارش ترجمه در چند مرحله وجود دارد. راهنمای ارسال سفارش ترجمه را ببینید.

گروه مهندسی شیمی علاوه بر ترجمه مقالات فارسی مهندسی شیمی، ویرایش نگارشی مقالات انگلیسی مهندسی شیمی و همچنین ترجمه مقالات و متون انگلیسی رشته مهندسی شیمی را نیز انجام می دهد که برای مشاهده توضیحات مربوط به آن ها بخش های ترجمه انگلیسی به فارسی متون تخصصی مهندسی شیمی و ویرایش مقالات انگلیسی مهندسی شیمی را ملاحظه کنید.

امکان پرداخت قسطی هزینه های بالای پنجاه هزار تومان اعم از هزینه ترجمه یا ویرایش مقاله در پورتال پویان فراهم شده است.

ترجمه متن تخصصی مهندسی شیمی

ترجمه متن تخصصی مهندسی شیمی

ترجمه تخصصی متون انگلیسی مهندسی شیمی با حفظ مفاهیم علمی توسط دپارتمان ترجمه ی پورتال آموزش و پژوهش دانشگاهیان(پویان) ارائه می شود. ترجمه انگلیسی به فارسی متون تخصصی مهندسی شیمی شامل ترجمه انگلیسی به فارسی مقالات مهندسی شیمی، ترجمه انگلیسی به فارسی کتاب های رشته مهندسی شیمی، ترجمه انگلیسی به فارسی پایان نامه های مهندسی شیمی و ترجمه سایر متون تخصصی انگلیسی در زمینه مهندسی شیمی را به مترجمان مهندسی شیمی پورتال پویان بسپارید. ترجمه انگلیسی به فارسی کاتالوگ و بروشور، ترجمه انگلیسی به فارسی راهنمای تجهیزات پالایشگاهی، صنایع گاز، پالایش و صنایع غذایی نیز توسط مترجمین دپارتمان مهندسی شیمی پورتال پویان انجام می شود.

ترجمه انگلیسی به فارسی متون تخصصی مهندسی شیمی توسط فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی صورت می گیرد. رشته مهندسی شیمی از گرایش های بسیار متنوعی تشکیل شده است. متن تخصصی هر گرایش مهندسی شیمی توسط مترجمی ترجمه می شود که فارغ التحصیل همان گرایش باشد. به این ترتیب مفاهیم علمی و اصطلاحات تخصصی مهندسی شیمی در حین ترجمه متون مهندسی شیمی از زبان مبدا به درستی به زبان مقصد منتقل می شوند. به عنوان مثال  ترجمه انگلیسی به فارسی متن تخصصی صنایع گاز به مترجم گرایش صنایع گاز سپرده می شود.

برای ارسال سفارش خود عضو پورتال پویان شده و پس از ورود به صفحه شخصی، سفارش ترجمه خود را ارسال کنید. پس از ارسال سفارش ترجمه هزینه و زمان تحویل ترجمه از طریق پیامک و ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید. برای مشاهده هزینه ها، بخش تخمین زمان و هزینه ترجمه را مشاهده نمایید. برای سفارشات حجیم امکان تحویل نتیجه ترجمه انگلیسی به فارسی مهندسی شیمی در چند مرحله وجود دارد. راهنمای ارسال سفارش ترجمه را ببینید.

گروه مهندسی شیمی علاوه بر ترجمه متون انگلیسی مهندسی شیمی، ترجمه مقالات و متون فارسی رشته مهندسی شیمی و همچنین ویرایش نگارشی مقالات انگلیسی مهندسی شیمی را نیز انجام می دهد که برای مشاهده توضیحات مربوط به آن ها بخش های ترجمه فارسی به انگلیسی مقالات مهندسی شیمی و ویرایش مقالات انگلیسی شیمی را مشاهده نمایید.

امکان پرداخت قسطی هزینه های بالای پنجاه هزار تومان اعم از هزینه ترجمه یا ویرایش مقاله در پورتال پویان فراهم شده است.

مقالات ترجمه شده مهندسی شیمی

مقالات ترجمه شده مهندسی شیمی

مقالات ترجمه شده مهندسی شیمی در ادامه همین صفحه ارائه شده اند. در لیست مقالات ترجمه شده مهندسی شیمی می توانید عنوان انگلیسی مقاله مهندسی شیمی، عنوان فارسی مقاله مهندسی شیمی و سایر مشخصات مقاله مهندسی شیمی اعم از ناشر و نویسنده مقاله مهندسی شیمی، حجم و تعداد صفحات فارسی و انگلیسی مقاله مهندسی شیمی را مشاهده نمایید. شما می توانید با کلیک روی "دانلود رایگان مقاله انگلیسی" اصل مقاله ISI مهندسی شیمی یا اصل مقاله کنفرانسی مهندسی شیمی را به صورت رایگان دانلود نمایید. همچنین در صفحه مربوط به دانلود رایگان مقاله ISI مهندسی شیمی می توانید چکیده انگلیسی مقاله مهندسی شیمی و ترجمه فارسی چکیده مقاله مهندسی شیمی را ملاحظه نمایید. پس از دانلود رایگان مقاله ISI مهندسی شیمی و بررسی چکیده فارسی و چکیده انگلیسی مقاله مهندسی شیمی می توانید اقدام به خرید مقاله ترجمه شده مهندسی شیمی نمایید.

برای خرید مقاله ترجمه شده مهندسی شیمی روی "خرید ترجمه فارسی و دانلود" کلیک نمایید. با این کار مقاله ترجمه شده مهندسی شیمی مورد نظر شما به سبد خرید اضافه خواهد شد. پس از تکمیل فرایند پرداخت می توانید مقاله ترجمه شده مهندسی شیمی مورد نظر خود را دانلود نمایید.

این مقالات ترجمه شده مهندسی شیمی به صورت تخصصی ترجمه شده و فایل ترجمه فارسی به صورت  Word تایپ شده است. دانشجویان رشته مهندسی مهندسی شیمی می توانند از فایل Word ترجمه مقاله مهندسی شیمی در تحقیقات و پروژه های خود استفاده نمایند. 

لینک دانلود محصولات خریداری شده از جمله مقالات ترجمه شده مهندسی شیمی برای شما ایمیل می شود. لینک دانلود محصولات خریداری شده در ناحیه کاربری شما نیز فعال می شود.